Okej, where to start...
Jag har en bra nyhet och en, inte dålig, men en annan nyhet. Jag börjar med den andra.
 
Idag var jag på Prima (FINALLY) och träffade en läkare, och av någon jävla anledning finns det bara halvdöva läkare - for your information. Eller det är de jag samlar på mig iallafall. Det var en manlig läkare, vilket jag till att börja med hade sagt tvärnej till, men när allt kommer omkring så var det inte så illa. Det första han säger är att jag ska ställa min egen diagnos och jag höll på att skratta ihjäl mig; hörde jag rätt ? Men det var inte riktigt som det lät, utan jag fick ett papper där jag skulle välja saker som passade in på mig ungefär. Jag blev klar ganska snabbt då det mesta var ganska självklart, och han tittar på mig och säger; "vet du vad det där kallas ?" Jag sa inget, ett för att jag inte fattade vad han syftade på - vaddå det där - och två för att jag inte ville. "Det är det som kallas bipolär sjukdom." Jaha, tänkte jag, ännu en sak att bocka av. 
 
Men någonstans så var det ingen överraskning, jag har faktiskt väntat på den här dagen. Jag fick det äntligen svart på vitt; var ifrån mitt impulstrams kommer ifrån, mina extrema svackor som kommer i ilfart, mitt i klass med storhetsvansinne etc. 
Från och med imorgon går jag på medicin. Jupp, JAG ska ta medicin. Fast jag hade inte så mycket att säga till om, det var mest bara att gilla läget. Som sagt så har jag bara väntat på den här dagen, men det är ju inte utan att det känns något främmande. Skrämmande också för den delen.
Det var den andra nyheten, nu tar vi den första och bra nyheten;
 
Det är känt för vissa, vissa inte; men jag har bestämt mig för att maten inte ska få påverka mig något mer. Jag ska ta mig ur det här och jag började för sex dagar sen. Det är inte utan att det är jobbigt, men jag kan ändå tro att det kommer att vara värt det. Det är rätt häftigt egentligen, alltså hur fort allting kan ändras för att man ändra sina matvanor. Jag orkar så mycket mer och jag vill så mycket mer, så det ska bli spännande att se vart det här slutar.
 I och med detta så hittar ni mig nu mera på @committed_to_recovery på instagram :)
 
Det var allt för den här gången, nu ska (aka
borde) jag plugga.
 
PEACE

Kommentera

Publiceras ej