"Nu har vi haft uppvärmning, så nu går vi på högsäsongen."
Oh lord. 
Lite känslan av att gå in på högsäsongen på grönan; förjävligt, men förhoppningsvis får man ut någonting bra av det.
 Citerade tandläkaren alltså.
Den senaste veckan har jag ändå lyckats att inte tänka så mycket, vilket är bra i min mening. Jag har inte överanalyserat, inte blivit galen och faktiskt kunnat tänka på annat utan att behöva tvinga mig till att göra just det. Så min inställning till idag var ganska sansad, om man kan säga så. Dock tog jag en dag i förra veckan och tänkte att jag en gång för alla måste få ordning på mig själv; reda ut vad jag tycker är jobbigt och varför. Sagt och gjort, jag gjorde det men vet dessvärre inte om jag kom fram till så jättemycket. Men det är efter det som jag inte har "behövt" tänka så mycket, så det blev väl ändå någonting utav det tänker jag. Det kanske bara var grejen att sätta ord på och trassla ut tankarna; att tänka igenom problemet utan att skjuta upp det som gjorde susen. 
Trodde jag. Nope.
Inte det. Det är som att ett stort betongblock på närmre ett ton ställer sig mitt i vägen. Omöjligt att rubba liksom. Ja, fast mentalt då. Och det om något underlättar ju inte. Om vi nu refererar till blocket så vet jag inte hur jag ska få bort det. Inte en aning. Jag har sagt det så många gånger förut, men det tåls att sägas igen; jag vet att det inte är farligt. Så varför blir det alltid samma sak då, det kan man ju fråga sig. Jag har många teorier, men ingen är tillräckligt övertygande för att jag ska (missförstå mig rätt) tycka att det är okej att det blir på samma sätt varenda gång. 
Vad är kontentan tro ?
Ja ungefär att jag inte är ensam om att ha insett att jag egentligen inte är färdig-kbt'ad (nej det ordet finns inte i ordlistan), vilket jag har tyckt och tänkt så länge att jag faktiskt är. Men jag har väl på något grasiöst vis förtängt och tryckt undan just detta för att jag inte vill; jag vill inte ha att göra med det det och jag vill inte tänka på det. Det ingår inte riktigt i min plan att köra ett kbt-race inom kort, jag vet inte om jag vill ta den smällen faktiskt. Då måste jag ha med så mycket i beräkningarna och vara beredd på både det ena och det andra, och jag tror inte att jag vill det. Men jag är inte övertygad åt något håll än så vi får la' se helt enkelt. 
 
Nu ska jag ta och samla ihop alla mina krafter, lägga dem i en säck och spara dem tills (nästa) fredag - för då jävlar ska det där förbannade blocket bort. 

Kommentera

Publiceras ej