Här och nu ska jag försöka att klämma in en månad i ett inlägg.
Wish me luck.
 
*Letar fram kalendern*
 

Jag har visst väldigt höga tankar om mig själv då jag trodde att jag hade åstakommit hur mycket som helst, men när allt kommer omkring så handlar det mest om personliga saker för egen räkning, vilket jag inte tror att ni är så intresserade av. Men, let's highlight the good part
Jag har gjort en del saker som har med projektet att göra (jag bör göra en egen kategori till det, samt komma på ett flashigt namn. Projektet låter så himla opersonligt. Any how.), t.ex skrivit till vår alldeles egna Jan Björklund både per post och mejl, utan resultat bör tilläggas. Detta för ca 3-4 veckor sedan skulle jag tippa på. Tanken är - även fast det är svårt som privatperson, näst intill omöjligt faktiskt - att iallafall försöka få upp ögoen på dem som kan påverka. Det handlar ju trots allt om att det ska vara obligatoriskt att undervisa om övergrepp och allt som hör där till på varenda skola i hela landet, och vems uppmärksamhet är mer optimal om inte självaste skolministern ? Jag ska hålla mig iallafall tills den sista januari är tanken, och har han inte svarat då så tar jag till andra bullar. Jag vet att det är en komplex fråga, men jag förväntar mig inte att han ska återkomma med ett helt färdigt upplägg, absolut inte. Där emot förväntarr jag mig att det prioriteras. Punkt.
Stay tuned.
 
Jag har även varit på en annan skola i min hemkommun och pratat med skolsköterskan där, och där lär det hända saker snart må jag säga. Inte så mycket mer att säga om det just nu då vi pratade om tillvägagångssätt som kan vara rent av revolutionerande för mig, vilket jag vill hålla på ett tag till. 
 
För det tredje har jag börjat tänka lite utanför boxen så att säga och tagit kontakt med större organisationer för att se vad de har att komma med. som sagt så är det svårt att påverka högre makter som privatperson, men med lite back-up bör det gå enklare. Det handlar absolut inte om att utnyttja någons ställning, utan mer att få fler att inse allvaret och att få de som kan påverka att faktiskt göra det.
 
(När jag kommer hem senare idag ska jag skriva ett lite mer utförligt inlägg på vad projektet går ut på, vad jag gör etc., för att jag tror att det är lite luddigt för vissa.)

 
Jag tänker här med ta mig för att avsluta detta inlägg på ett väldigt fantastiskt sätt. Här om dagen - på julafton förresten - skrollade jag igenom min facebook och fick syn på denna bild, otroligt fin va ? Guess who ? Erin Merryn ska ha barn ! (Vet man inte vem det är ber jag er att läsa på i arkivet. Skäms.) När jag läste det fick jag en smärre chock tror jag, fast en positiv sådan. Så himla underbar(n)t. Hon har länge sagt att "I want ten kids", så detta är bara början.
 
PEACE OUT
 

Kommentera

Publiceras ej