I och med att det är FN-dagen idag så tycker jag att alla kan ägna en extra tanke åt alla utsatta barn på denna jord som inte får sina röster hörda. Den lilla tjejen som precis blev utnyttjad, den pojken som inte blir trodd och där med stämplad lögnare, eller den där syskonskaran som får leva utan föräldrar. Tänk på dem. Jag vet att en tanke inte skänker några mirakel, men jag vet där emot att man genom att tänka på andra som har det värre faktiskt kan bli lite mer tacksam för det man har, om det så bara är för några sekunder.
 
FN-dagen,

2 kommentarer

Helle

24 Oct 2012 18:12

Väl värt att tänka lite extra på utsatta barn idag! De har pratat mycket om barns rättigheter i sonens skola inför FN-dagen och nu på kvällen har vi skänkt en liten slant till BRIS.

Svar: Gud vad härligt - det är ju precis så det ska vara ! Får jag fråga hur gammal han är ? Det är ju skitbra att börja med sådant så fort som möjligt.
Emelie

Helle

24 Oct 2012 22:20

Han är 6 år och går i förskoleklass =)!

Svar: Skitbra ju ! Hälsa hans lärare från mig att de borde inspirera andra skolor. ;) Skämt åsido, men jag vet knappt några som gör det i så pass tidig ålder. Han kommer verkligen ha nytta av det !
Emelie

Kommentera

Publiceras ej