Tragiskt som det är så är ju Ida gravid, och det har verkligen knäckt mig totalt. Visserligen så vet jag ju att vi ändå kommer ha kontakt och jag kommer inte förlora henne, men det blir inte samma sak. Hon är den jag vill göra traumabehandlingen med, och nu har jag bara till början av mars på mig. Jag vet inte om jag kommer klara det, troligen inte, men i så fall tänker jag skita i det ett tag och försöka gå vidare iallafall.
 
Jag har fortfarande inte fått tag på Erin Merryn i USA, jag börjar faktiskt tröttna, men jag antar att det bara handlar om att fortsätta kämpa. Och appropå det ska jag inom en snar framtid hålla mitt första föredrag om övergrepp på min gamla skola. Det ska både bli spännande och läskigt, men jag tror att det är ganska givande.
 
Det är så mycket som har hänt bara den senaste veckan som jag vill dela med mig av, men jag vet verkligen inte vart jag ska börja.
 
Den senaste tiden, eller under ganska många år, har jag velat åka som volontär till ett barnhem. Det har verkligen varit min dröm, men jag har bara inte vetat hur jag ska ta mig till. Så sent som förra veckan tog jag upp det igen och började fundera på hur jag skulle kunna förverkliga den, och jag har mina planer. I samband med det startade jag en till blogg som handlar om det, alltså hur jag ska ta mig dit och så vidare. Ni får hemskt gärna besöka den och självklart stanna där också. ;) Ni hittar den på dreamtoachieve(punkt)blogg(punkt)se
 
Det får vara allt för den här gången, är lite för rastlös för att sitta och skriva just nu, men kände att jag behövde kika in och meddela att jag lever iallafall.
 
PEACE
 

3 kommentarer

saras hemligheter - att överleva våldtäkt

11 Nov 2012 09:31

Känns sjukt att säga det då vi knappt känner varandra och aldrig har träffats, men skönt att se att du lever och kämpar på ändå trots motgångar. När jag började gå på BUP första gången när jag var tretton hade jag massor att berätta, men inget förtroende för någon. Förutom en tjej som jag gick hos i ett år ungefär. Sen, helt plötsligt, fick jag ett meddelande av deras reception att vår kontakt var avslutad och att hon var gravid och hade flyttat till Göteborg. Bara sådär. Men nu har jag gått där igen och det har gått jättebra, har dock avslutat kontakten nu eftersom man bara får gå på BUP tills man är arton, men jag fick några månader extra iallafall. Ta hand om dig Emelie! <3

Svar: Men va ? Om Frida (som hon heter egentligen) hade gjort så skulle jag bokstavligen gå under. Det måste ha varit förjävligt. Men vad skönt att det gick bra sen igen, tänker du gå vidare till vuxenpsyk eller känner du dig "färdig"? Kram <3
Emelie

saras hemligheter - att överleva våldtäkt

15 Nov 2012 08:08

Jag slutade på BUP den första november, skulle ha slutat i augusti när jag fyllde arton. Vi pratade mycket om vuxenpsyk, men jag har fruktansvärt dåliga erfarenheter därifrån när det kommer till båda mina föräldrar så jag vägrar. Försöker kriga mig igenom det på egen hand men nu när det har gått två veckor utan att jag pratat med någon så känns det nästan som jag ska spricka... Så jag vet inte hur jag ska göra. Det finns nästan inga andra alternativ än vuxen och bup, förutom ungdomsmottagningen och eftersom jag fått tillståndet depression och ångest på bup så behöver jag mer professionellt än vad ungdomsmottagningen kan erbjuda.

Hoppas det löser sig för dig vännen! <3

Svar: Gud vad jobbigt, har också lite det problemet. Jag har till mars på mig (plus minus noll) och jag är också väldigt skeptisk. Inte av någon speciell anledning egentligen, men eftersom den första jag träffade var Frida så har jag ganska höga förväntningar på resten så att säga. Det blir svårt att hitta någon som kan ersätta henne.Jag förstår att du håller på att spricka, jag spricker efter typ två dagar. Men jag tror inte att det finns något annat att göra än att ge det en chans, egentligen. Man vet ju inte förens man har provat, men jag fattar att det är svårt.

KRAM <3
Emelie

saras hemligheter - att överleva våldtäkt

16 Nov 2012 08:23

Jag hoppas verkligen att det löser sig <3 kram

Kommentera

Publiceras ej